HOME Contact
Antoni Conejo logo

 

Potonovo de Toni Conejo

 

 

 

Castellano English

ARCHIMBOLDO,
Giuseppe

 
Search this site- Buscar en esta web

 

 





A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K |L | M | N | P | R | S |T | U | V | W | Z |



Grandes artistas y
Genios de la pintura Universal
Genius of the Painting



Desde aquí puedes consultar las biografías de Grandes artistas de las Artes plásticas.



Arcimboldo, Giuseppe

Arcimboldo, Giuseppe

Arcimboldo, Giuseppe



Nacionalidad: Italia
Milán (1527) - Praga (11-7-1593)
Estilo: Manierismo

Giuseppe Arcimboldo fue el pintor de la corte de Praga de 1562 a 1682, volviendo después a su ciudad natal. Diseñó los cartones para las vidrieras de la Catedral de Milán con las escenas de la vida de santa Catalina de Alejandría que están fechadas entre 1548 y 1557. Tuvo Arcimboldo además un gran éxito como pintor de retratos. Sus retratos eran caricaturescos construyendo el semblante humano mediante flores, frutas, verduras y animales. Destacan Aguas y Fuegos, Verano e Invierno que se encuentra en Viena en el Museo de Historia del Arte, o el Retrato con hortalizas de la Pinacoteca de Cremona. En el siglo XX tiene una gran acogida puesto que parecen sus retratos precursores del surrealismo, sin embargo sus pinturas fueron muy imitadas en su época a pesar de que parte de la población las consideraba de mal gusto.


English Arcimboldo, Giuseppe


Nacionalidad: Italia
Milán (1527) - Praga (11-7-1593)
Estilo: Manierismo Style: Italian Renaissance, Cinquecento, Italian School


Andrea del Sarto was formed in the Florentine environment working first with a goldsmith and later Piero I met Cosimo. In his painting it he, stands out the influence of Rafael and Leonardo, two of the painters that more was admiring. Surely he, did two trips to Rome and one to Venice. Francisco I, king of France invited the year 1518, and remained to his Court for one year, returning to Florence 1519. His style, in spite of having been formed to Florence, has more extracted Venetians that Florentine, in his(its) wide scale of colors. His only documented works are the Palace of the Consuls in Gubbio, which began 1532, and Cittá's town hall I gave Castello. his life and works have been deeply studied and admired in the century XIX and the poem of R. Browning described Andrea del Sarto as man of great talent and very reflexive. The "frescos" The Birth of the Virgin Mary of 1514 and the Virgin Mary of Sack of 1525 are in Holy Annunziata of Florence and in them they appreciate clearly the characteristics of the Renaissance. Other interesting works are The Virgin Mary of the Harpies (1517) of classic cut and the Sacred Family, his favorite topic. They were his disciples Pontormo and Rosso.


AGenios de la pintura